DIY: haakpatroon konijntje - Unscripted smiles
8.4.17

DIY: haakpatroon konijntje

Ik vind het vooral fijn om kleine knuffeltjes te haken. Ze zijn snel klaar én leuk als decoratie.
Het konijntje is gehaakt met katoengaren en haaknaald 2.5 mm. Hij is zo'n 6 cm hoog.

Hoofd & lichaam
Maak een magische ring.
R 1: Haak 6 v in de ring (6)
R 2: Haak 2 v in iedere v (12)
R 3: Haak 2 v in iedere 3e v (16)
R 4: 16 v
R 5: Haak 2 v in iedere 4e v (20)
R 6: 20 v
R 7: Haak 2 v in iedere 5e v (24)
R 8 t/m 15: 24 v
Plaats de oogjes tussen ronde 6 en 7 met 3 v uit elkaar.
Borduur een neusje met roze garen.
R 16: Haak elke 3e en 4e v samen (18)
R 17: Haak elke 2e en 3e v samen (12)
R 18: Haak elke v samen (6)
Hecht af met een hv, laat voldoende draad over.
Vul met vulling.

Oren 2x
R 1: 2 l, 4 v in 2e l (4)
R 2: 2 v in iedere v (8)
R 3 t/m 8: 8 v
Hecht af met een hv, laat voldoende draad over.

Armen 2x
R 1: 2 l, 4 v in 2e l (4)
R 2 t/m 4: 4 v
Hecht af met een hv, laat voldoende draad over.

Voeten 2x
R 1: 2 l, 4 v in 2e l (4)
R 2: 2 v in iedere v (8)
R 3 t/m 4: 8 v
Hecht af met een hv, laat voldoende draad over.

Naai de oren, armen en voeten aan het lichaam.


Indien je foutjes ontdekt in het patroon, laat het mij weten zodat ik het kan wijzigen. Bedankt!

Dit vind je misschien ook leuk:

4 reacties

  1. Wat een schatje,Myriam.Heel mooi gehaakt.Nog een fijn weekend.

    Groetjes,sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je konijntje héél schattig Myriam, lief dat je het patroon erbij doet, helaas kan ik niet meer zo goed haken sinds mijn pols vast zit, dat is erg pijnlijk.
    Ik geniet daarom dubbel van jou leuke konijntje.
    Lieve groetjes,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lieffie! Bedankt voor het delen van het patroon. Ik heb een linkje naar het patroon van je konijntje geplaatst op haakinformatie.nl
    Groetjes Lisa

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje.
Thank you for leaving a comment.